Vlaardingen - Frederikshavn (DK) - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Isis en Kiki - WaarBenJij.nu Vlaardingen - Frederikshavn (DK) - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Isis en Kiki - WaarBenJij.nu

Vlaardingen - Frederikshavn (DK)

Door: divasgonorth

Blijf op de hoogte en volg Isis en Kiki

16 Juli 2011 | Denemarken, Frederikshavn

'Ready when you are' hoorde ik vanmorgen om 7 uur. Dat was niet helemaal juist, want de kinderen zaten al 10 minuten in de auto en 'ready' was ik al 3 kwartier, maar dit was het teken dat Maureen ervan was overtuigd dat ze alles had ingepakt en ik alles achter in de auto had weten te proppen. Klokslag 7 uur reden we weg uit regenachtig Vlaardingen om via Enschede Nederland te verlaten voor een rit van net iets meer dan 1.000 km. Dit keer eens niet naar het zonnige zuiden, maar naar het (hopelijk) zonnige noorden.

De navigatie gaf aan dat we er 8,5 uur over zouden rijden. Dat is vrij positief, want de Shell komt niet naast me rijden om te tanken en vrouwen hebben de gewoonte regelmatig naar het toilet te moeten of in ieder geval rustig thee te drinken of rond te rennen (dat laatste geldt voor vrouwtjes van 2 jaar).

Tijdens het rijden werden we getrakteerd op de vele kinderliedjes die Nederland rijk is. Kiki zette in, Isis haakte aan en zo kwamen we volop in de vakantiesfeer.

In Duitsland aangekomen kun je, normaal gesproken, lekker doorrijden, maar 'gelukkig' zijn ze op onze route flink met de weg bezig (we zagen dat de terugweg nog erger is). Hele stukken tussen gele strepen (met geluk) 80 rijden. Dat schiet niet op. Voorbij Hamburg de grootste ellende gehad (nog even een bakkie gedaan), dus daarna weer gas erop. Toen de, sinds kort, bewaakte grensovergang naar Denemarken. Geen grensbewaking gezien, dus we gaven maar eens flink gas.

Denemarken is prima rijden. Heel weinig verkeer, geen file en max. 130 km/u. Prima. Mooi land; vergelijkbaar met Nederland, alleen zonder files en ongeveer 11 miljoen inwoners minder.

We stapten 1700 uur ons hotel in Frederikshavn binnen. Hele nette kamer. Even opfrissen en het dorp in om wat te eten. Restaurantjes genoeg en prima gegeten. Kinderen liggen nu op bed. Isis probeert te slapen en Kiki vertelt hele verhalen. Ik ga nu maar even ingrijpen. Morgen varen we met de snelle catamaran naar Gotenburg (S) en rijden dan door naar Oslo (N).

Farvel